Категорії розділу
Консультації батькам [8]

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS

Дошкільний навчальний заклад "Росинка" №43



Середа, 16.01.2019, 19:56
Головна » Статті » Консультації батькам

Поради батькам щодо розвитку логіко-математичного мислення дітей

 "МАТЕМАТИЧНІ" ПОРАДИ НА ЩОДЕНЬ
На прогулянці
♦         На прогулянці звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру "Відлуння": нагадайте своєму маляті, як ви у горах чи у будинку чули, як луна "повторює" останні сло­ва, і запропонуйте йому на певний час стати такою луною. На­приклад: "Я скажу чотири, а ти повториш за мною двічі (три­чі...) "чотири", "чотири"... Така гра не лише допоможе дитині запам'ятати числа, а й сприятиме закріпленню навичок ліч­би, розвитку уваги.
У кімнаті
*         Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казоч­ку, оповідання, віршик, перед тим, як задовольнити її прохання, запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером (від 1 до 10).
* Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяти участь у процесі, підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, можна розкласти перед нею пластмасові горщики різні за розміром і дати завдання скласти їх один в один за принципом мотрійки. Можна також про­понувати викладати з них серіаціймі ряди, групу­ючи за певними ознаками. Цей процес не лише захоплює малюка, а й розвиває у нього мнсленнєві операції аналізу та серіацїі.
* Заохочуйте дитину самостійно організовува­ти свій ігровий простір. Наприклад, запропонуйте гру "Кафе". Нехай малюк сам підготує необхідні
атрибути, обладнає дизайн приміщення, згрупує предмети, які будуть використовуватися у грі, за якістю (масою, формою, кольором, величиною),
множинами (кондитерські вироби, напої, фрукти), виготовить та розклеїть цінники, А ви, відвідуючи "кафе" свого малюка, не забувайте хвалити його старанність.
атрибути, обладнає дизайн приміщення, згрупує предмети, які будуть використовуватися у грі, за якістю (масою, формою, кольором, величиною),
множинами (кондитерські вироби, напої, фрукти), виготовить та розклеїть цінники, А ви, відвідуючи "кафе" свого малюка, не забувайте хвалити його старанність.
На кухні
*         Під час приготування обіду спонукайте малюка цінити овочі та фрукти. Наприклад, запитайте, скільки в кошику для приготування борщу моркви, буряка, картоплі, цибулі.
*         Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Або висипте на тацю макарони різні за формою та розміром і запропонуй­те розкласти (згрупувати) їх за однією або дво­ма ознаками. Це завдання розвиватиме вміння
дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.
дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.
*  Приготування вареників — цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скількиви, а скільки разом; скільки було до того, як він почав ліпити, і скільки стало. Обов'язково відзна­чайте вклад дитини у спільну справу, не скупіться на похвалу.
*  Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Наприклад, попросіть у нього три склянки крупи для варки або скажіть, нехай визначить, скільки ще склянок крупи залишилося у мішечку чи посудині для її зберігання. За таким же принципом можете проводити
ФУ "Магазин", тобто "купувати" у дитини певні продукти.
*  3 чистих губок для миття посуду нехай ди­тина збудує будиночок, кораблик або те, що їй заманеться. При цьому ставте умову — викорис­товувати губки лише певного кольору або роз­міру. Якщо вдасться, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить. Так у малюка роз­виватиметься вміння класифікувати, лічити, а також креативне мислення,
*  Пропонуйте маляті шукати на кухні пред­мети, схожі за формою на прості геометричні фігу­ри, і називати Тхне місце розташування. Напри­клад: "Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху; в шухляді; біля чайника; під каструлею; справа від глибокої тарілки". Це спри­яє розвитку вміння орієнтуватися у просторі, закріпленню уявлення про геометричні фігури,
а також активізації у мовленні назв посуду.
а також активізації у мовленні назв посуду.
Поки мама хазяйнує, я свій посуд впорядкую.
В природі
*  Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера чи моря) можна зайняти їх пошука­ми "курячого бога". Це камінчики з діркою, які, за словами людей, приносять щастя тому, хто їх знаходить. Камінчики можна лічити, групувати за розміром, кольором, нанизати на нитку.
*  Можна полічити, хто знайшов більше камін­чиків, порівняти, чиє намисто найдовше шляхом накладання одне на одне.
*  Цікаво буде оголосити конкурс на віднай­дення найменшого чи найбільшого камінчика.
*  Камінчики, які мають незвичну форму, можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.
*  Пропонуйте шукати камінці певної форми (схожі на трикутник, квадрат, круг) та групувати їх.
*  Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте Тх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.
* 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гіло­чок попросіть дітей викласти якусь геометрич­ну фігуру або інше зображення, порівняти, яких матеріалів використано більше.
*  Залучайте дітей до ігор: "Скільки кроків до дерева?", "Який листочок більший?", "Викла­ди листочки за зростанням".
*  Під час спостережень за деревами спонукай­те дитину лічити кроки до дерева (точний окомір), листочки на дереві, пташок, які прилетіли чи від­летіли. Для розвитку орієнтування у просторі за­питуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме вітер, — вправо чи вліво; хто живе на дереві, а хто під ним.
*  Для розвитку вміння порівнювати за вели­чиною пропонуйте такі завдання: знайти найви­щий дуб; обійняти найтовстіше дерево; виміряти мотузкою товщину клена та прикласти до умовної мірки (лінійки); викласти з листочків велике та ма­леньке коло, найдовшу, найкоротшу доріжку; піді­йти до найвищого (найнижчого) дерева.
Як бачите, розвивати логіко-математичне мис­лення вашого малюка — цікаво і цілком доступ­но у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють формуванню не лише відпо­відних математичних вмінь, але й загальної жит­тєвої компетентності дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з ін­ших галузей.

Категорія: Консультації батькам | Додав: Rosa (08.10.2013)
Переглядів: 3319 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019 Зробити безкоштовний сайт з uCoz